loading

أظهر المعلومات

© Meshbak 2023
Saudi Arabia, Riyadh

التواجد الرقمي | لومار

لومار إعادة تعريف الأناقة   في تناغمٍ يدمج بين الأصالة والعصرية، أعاد لومار ابتكار الأناقة للأزياء...

تفاصيل

لومار

لومار

إعادة تعريف الأناقة

 

في تناغمٍ يدمج بين الأصالة والعصرية، أعاد لومار ابتكار الأناقة للأزياء الرجالية، بتصاميم تتغنّى بالتراث السعودي وتتفرد بجودتها العالمية وروحها المحلية، حتى صار للومار مكانةً متفردة واستثنائية بين منافسيه.

نعتز في مشبك بكوننا شريكًا إبداعيًا ساهم في عكس هذا التفرد وتعزيز الصورة الذهنية للومار، كعلامة تجارية رائدة في قطاع الأزياء الرجالية.

 

التحدي:

تركّز لومار في تصاميمها على الدمج بين التراث السعودي في تصاميم عصرية مناسبة لكافة الأذواق والمناسبات، لتجعل من الزي السعودي خيارًا لكل وقت، كان دورنا في مشبك التركيز على القيمة التنافسية في لومار وإبراز الاعتزاز بالتراث المحلي والحفاظ على الزي السعودي.

 

استراتيجية العمل:

بدأنا في مشبك بتحليل الوضع الحالي للومار على منصات التواصل الاجتماعي والصورة الذهنية الخاصة بالعلامة التجارية عند جمهوره، وذلك من خلال البحث والتحليل ومقارنته بمنافسيه، لننطلق بعدها ببناء استراتجية التواجد الرقمي شاملةً تطوير الشخصية ونبرة الصوت والرسائل التواصلية  بما يتوافق مع توجه العلامة الجديد، بما يعزز من تموضعها بين منافسيها وعند جمهورها، بالإضافة لمقترحات التعامل مع التحديات وحل الأزمات، لتكون الاستراتيجية مرجعًا معتمدًا لتوحيد كافة أشكال التواصل الرقمي، انتقل بعدها الفريق لتطوير التوجه الفني، ثم تطوير المحتوى الرقمي والتصاميم الخاصة به.

إطار العمل:

  • استراتيجية التواجد الرقمي.
  • تطوير التوجه الفني مرة كل 3 أشهر.
  • تطوير المحتوى والتصاميم الخاصة بالشبكات الرقمية.
  • تطوير الأفكار الإبداعية للحملات الرقمية.
  • إطلاق 4 حملات رقمية.

 

Lomar

Redefining Elegance

In a harmony that blends tradition with modernity, Lomar has reinvented elegance in men’s fashion, with designs that celebrate Saudi heritage and stand out for their global quality and local spirit. This approach has earned Lomar a unique and exceptional position among its competitors.

At Meshbak, we are honored to be a creative partner that has contributed to reflecting this uniqueness and enhancing Lomar’s brand image as a leading name in the men’s fashion sector.

Challenge:

Lomar focuses its designs on blending the Saudi heritage into modern styles that suit all tastes and occasions, making the Saudi clothing a choice for every moment. Our role at Meshbak was to concentrate on Lomar’s competitive value, emphasizing pride in local heritage and preserving Saudi clothing.

Strategy:

At Meshbak, we began by analyzing Lomar’s current situation on social media platforms and the brand’s perception among its audience. This involved research, analysis, and comparison with its competitors. Following this, we developed a comprehensive digital presence strategy, including the development of brand personality, tone of voice, and communication messages that align with the brand’s new direction. This strategy aimed to strengthen Lomar’s positioning among its competitors and its audience. It also included proposals for handling challenges and crisis resolution. The strategy served as a standard reference for unifying all forms of digital communication. Subsequently, our team moved on to develop the art direction, followed by the creation of digital content and its associated designs.

Framework:

  • Digital Presence Strategy.
  • Art Direction Development every 3 months.
  • Content and Designs Development for Digital platforms.
  • Developing Creative Ideas for Digital campaigns.
  • Launching 4 Digital campaigns.

لومار

قم بتنزيل هذا المستند
أدخل عنوان بريدك الإلكتروني لتنزيل هذا المستند