loading

أظهر المعلومات

© Meshbak 2023
Saudi Arabia, Riyadh

التواجد الرقمي | كامبلي

كامبلي تعلّم الإنجليزية بلمسة زر    اللغة الإنجليزية اليوم أصبحت ضرورية، للعمل، السفر، التواصل، وفي حياتنا...

تفاصيل

مشروع كامبلي

كامبلي

تعلّم الإنجليزية بلمسة زر 

 

اللغة الإنجليزية اليوم أصبحت ضرورية، للعمل، السفر، التواصل، وفي حياتنا اليومية. وتعلمها بات سهلًا ومتوفرًا للكل في أي مكانٍ ووقت، من أي تطبيق أو موقع على الإنترنت. لكن الكثير من هذه التطبيقات والمواقع تتشابه في طريقة التعليم التي يراها البعض مملة، فكانت فكرة كامبلي مختلفة باتباعها طرق تعليمية تفاعلية تتمثل في ممارسة اللغة من خلال التواصل والمحادثة مع معلمك الخاص والمتابعة المستمرة لأدائك.

 بدأنا العمل مع كامبلي بحماس لتعزيز مفهوم تعلم اللغة عبر التواصل والمحادثة وإبراز تميّزه عن غيره في رحلةٍ شملت العديد من التخطيط والعمل وساعات العصف الذهني لتطوير التواجد الرقمي وزيادة عدد المشتركين والمستفيدين، وتقديم محتوى تعليمي مفيد وثري.

 

التحدي:

كيف يمكن أن تسوّق تعلم اللغة الإنجليزية لجيل الألفية وما بعدها؟ وكيف يمكن أن تجذب جيل ما قبل الألفية وتكسب ثقتهم لاستخدام تطبيق لتعلم اللغة الإنجليزية؟ بالرغم من التعوّد على التعليم الممنهج بالإضافة إلى عدم وجود تجارب بالتعلم بالمحادثة ووجود وسائل أخرى تبدو أكثر ثقةً لتعلم اللغة الإنجليزية مثل التعليم المباشر مع المدرسين. كيف يمكن أن تجعل تعلم اللغة مشوقًا لجيل تزاحمه الوسائل الترفيهية وتخاطبه العديد من الرسائل خلال اليوم الواحد وجيل لم يتعود على التعلم عبر الأجهزة؟

 

استراتيجية العمل:

انطلقنا في مشبك من رسالة كامبلي “تعلّم من أي مكان وفي أي وقت بلمسة زر” لبناء استراتيجية وخطة عمل تعزز التواجد الرقمي للتطبيق بين الفئات المستهدفة.

طوّرنا المحتوى الرقمي وعملنا على تنوّعه بين التعليمي والتفاعلي لخلق نوع من التواصل مع الجمهور عبر التعلم بطريقة مرحة، بسيطة، قريبة منهم، وتعكس أسلوب كامبلي البسيط والمرن. وكان نمط التصميم المرح والمباشر هو أساس كافة الرسائل التواصلية. شمل عملنا أيضًا إدارة الحسابات والنشر والرد وخدمة العملاء وصناعة تجربة رقمية متكاملة تهدف إلى المحافظة على العملاء وجعلهم السفير الأول لكامبلي، تبدأ من نقطة لقائهم بالحساب وتنتهي بالتسجيل والاشتراك في إحدى الباقات واستلام العروض المختلفة.

 

إطار العمل:

شراكة إبداعية شملت على:

  • تطوير استراتيجية المحتوى والتواجد الرقمي.
  • الدعم الفني والاستشارات.
  • تطوير التصاميم الرقمية للحسابات.
  • تصميم المنشورات للحسابات.
  • تطوير تصاميم العروض والحملات.
  • إدارة الحساب والمنشورات.
  • الردود وخدمة العملاء.
  • التقارير الرقمية المتخصصة.

 

Cambly

Learn English at the click of a button!

 

Today, the English language has become necessary, whether it’s for work, travel, communication, or our daily lives. Learning it has become easier and available to everyone anywhere and at any time, from hundreds of applications and websites on the Internet. Still, many of these applications and sites are similar in the way of education that some see as boring. But Cambly’s idea is different, it adopts interactive educational methods that include practicing the language through communication and conversation with your personal tutor who monitors your performance continuously.

We started working alongside Cambly with enthusiasm to enhance the concept of language learning through communication and conversation, and to distinguish it from other websites and applications through a journey that included excessive planning, work, and brainstorming to develop a digital presence, increase the number of subscribers and beneficiaries, and provide valuable and enriching educational content.

 

Challenge:

We are talking about an audience that is almost exclusively familiar with systematic instruction, which seems more trustworthy, in addition to a lack of conversational learning experiences. How to make language learning interesting for a generation crowded with entertainment and distracted all the time?

The target audience was linking Cambly application to the option of learning by speaking only and limiting the app usage to the intermediate and advanced levels without a beginner level. Changing this perspective is a challenge.

Work Strategy:

We set out in Meshbak from Cambly’s message “Learn anywhere, anytime at the click of a button” to build a strategy and action plan that establishes the digital presence of the application among the target groups. We diversified the digital content between educational and interactive to create a way of communication with the audience through learning in a comfortable and simple way that reflects Cambly’s flexible and simple learning style.

In addition to developing a plan to manage Cambly’s accounts, publishing, responding, customer service, and making an integrated digital experience that aims to preserve customers and make them the first advertiser for Cambly, starting from the point of meeting them with the account and ending with registering, subscribing to a package and receiving various offers.

Framework:

A creative partnership, which included:

  • Develop content strategy and digital presence.
  • Technical support and consulting.
  • Develop printing and digital designs.
  • Posts design.
  • Develop designs for presentations and campaigns.
  • Account management, posts and digital customer service
  • Specialized digital reports.

كامبلي

قم بتنزيل هذا المستند
أدخل عنوان بريدك الإلكتروني لتنزيل هذا المستند