loading

أظهر المعلومات

© Meshbak 2023
Saudi Arabia, Riyadh

إعلان أخوك اللي ما يقول لك لا | مرسول

أخوك اللي مايقول لا مرسول  أخوك اللي ما يقول لا   في البيت السعودي، دائمًا في...

تفاصيل

إعلان مرسول ..أخوك اللي ما يقول لا

أخوك اللي مايقول لا

مرسول 

أخوك اللي ما يقول لا

 

في البيت السعودي، دائمًا في بنت تبحث عن الأخ اللي ما يقول لا.

من هذه الأمنية البسيطة التي تتمناها كل بنت، ومن حاجتها الماسَّة لعضيد يكون عند طلبها ويلبِّي لها حاجتها، أتت فكرة إعلان مرسول #أخوك اللي مايقول_لا، التي تم تصوير مرسول فيها كونه أخ الأوقات الصعبة.. ما يتهرَّب، ولا يتمصلح، ولا يقتلك بفهاوته.

 

التحدي:

كان التحدي في التميِّز بحملة تمثل مرسول وتبرزه، في قطاع مزدحم بالتطبيقات والعروض يتنافس كل منها على إغراء العميل. والبحث عن «نقطة ضعف» عاطفية لدى عميل مرسول، يتم استهدافها بحملة.

 

الاستراتيجية:

انطلقنا في تطوير الفكرة من فهم عميق لبصيرة المستهدفين وتحديدًا البنات، وذلك بتوضيح  القيمة الأساسية للتطبيق من كونه تطبيق يعتمد عليه، مرن ويعمل بشكل خدوم ومهني وسريع الاستجابة. 

هو أقرب ما يكون للأخ الذي لا يرفض لأخواته طلب (وهذا شبه مستحيل) لذلك تم تطوير فكرة الإعلان على إظهار هذا الجانب الاجتماعي بشكل طريف ومرح، وبوصف شخصيات الإخوة المختلفة في المنزل، وتوضيح صعوبة الاعتماد عليهم في هذه المهام ومن ثم إظهار القيمة الأساسية لمرسول بتخطيه لهذه التحديات:

  • الأخ المشغول 
  • الأخ المصلحجي
  • الأخ الفاهي
  • الأخ الشقردي الذي يعتمد عليه (مرسول).

 

كان تطوير الشخصيات وبناء الفهم العميق لها هو أحد محركات العمل الإبداعي كافة انطلاقاً من صياغة وبناء التوجه الفني٫ كتابة النصوص٫ اختيار الموسيقى ومواقع التصوير وحتى الإخراج النهائي.

 

إطار العمل:

  • تطوير الفكرة الإبداعية والرسالة التواصلية
  • بناء المشاهد / النصوص المصاحبة والسيناريو
  • تطوير التوجه الفني الخاص بالإعلان
  • اختيار الموسيقى / المؤثرات الصوتية والبصرية
  • إدارة المشروع والإشراف على شريك الإنتاج 
  • تصوير وإنتاج الإعلان 
  • تجهيز الإعلان للنشر 

 

Mrsool

Your brother who wouldn’t say no.

In Saudi families, there is always a girl looking for a brother who wouldn’t say no.

From this simple wish that every girl desires, and her urgent need for someone who will be upon her request and fulfill her need, the idea of Marsool advertisement came.

 

The video has titled ​​”your brother who wouldn’t say no”, as a depiction of Marsool on being a brother of the difficult times, who is helpful, quick in his service, unlike the typical personalities of the other Saudi brothers.

 

Challenges: 

It can be difficult to build a communication campaign in a sector crowded with applications and offers, so we decided to focus on the emotional competitive advantage, which is mainly related to the difference between Mrsool and the rest of the applications.

 

Work Strategy:

We set out in developing the idea from a deep understanding of the foresight of the target audience, specifically  females, by clarifying the basic value of the application as being a reliable, flexible and serving, professional and responsive application.

 

Mrsool  is as close as possible to a brother that wouldn’t refuse a request by his sisters (which is almost impossible), so the idea of advertising was developed to show this social aspect in a funny and fun way, and to describe different personalities of brothers, and to clarify the difficulty of relying on them in these tasks, and then showing the basic value of Mrsool  by overcoming these challenges :

  • The busy brother.
  • The suck-up brother.
  • The sluggy brother.
  • The dependable brother (Mrsool).

 

Developing characters and building a deep understanding of them was one of the drivers of all creative work in this campaign, from drafting and building artistic direction, writing scripts, choosing music and filming locations, to the final direction.

 

Framework:

  • Developing creative ideas and communicative messages.
  • Building scenes/scripts.
  • Develop the technical direction of advertising.
  • Choice of music/sound effects.
  • Advertising photography and production.
قم بتنزيل هذا المستند
أدخل عنوان بريدك الإلكتروني لتنزيل هذا المستند