loading

أظهر المعلومات

© Meshbak 2022
Saudi Arabia, Riyadh

الهوية البصرية | الراشد مول

هوية حديثة لمكان عريق   كيف ممكن تطور الهوية وتحافظ على تاريخها العريق؟ تأسس الراشد مول...

تفاصيل

هوية حديثة لمكان عريق

 

كيف ممكن تطور الهوية وتحافظ على تاريخها العريق؟

تأسس الراشد مول سنة  ١٩٩٥ وبدأ في المنطقة الشرقية في الخبر مع احتياجات التنمية المتصاعدة، جاءت فكرة بناء مركز للتسوق مع خدمات متكاملة لكي يتناسب مع الاحتياجات المتزايدة للمواطنين والتجار.

 

التحـــدّي‭:‬

تطوير الهوية البصرية مع الحفاظ على التاريخ  العريق للراشد مول وتطوير هويات فرعية ترتبط بالهوية الأساسية وتكملها ، بشكل يتناسب مع التطور الكبير للمول ويجذب مختلف الفئات المستهدفة ويكون الوجهة الأولى للعائلة في ظل التنافس الكبير في نفس القطاع .

 

استراتيجية العمل والتصميم:

‬عملنا على دراسة الوضع الحالي للشركة كما تم عقد ورشة لاسكتشاف الهوية البصرية مع متخذي القرار ليتم تحديد الأسباب الجوهرية لتغيير الهوية و تساهم بتحقيق مخرجات تتناسب مع متطلبات وأهداف الإدارة الحالية ، تم بناء الشعار على أساس موقع الراشد مول والمنطقة المحيطة حيث أنه يأخذ حيز حي سكني كامل يحتوي على كافة الخدمات التي تحتاجها العائلة فكانت فكرة الشعار مسقط رأسي لخريطة الحي كاملاً تعكس المساحة الجغرافية المميزة للراشد  والتوجه المناسب بحيث ترتبط الهويات الفرعية بالهوية الأساسية مع اختلاف الألوان ، تم بناء الهوية بشكل يتناسب مع تاريخ الراشد مول ويسهل تطبيقها على كافة المطبوعات بشكل يناسب المخرجات المطبوعة والرقمية والمكانية داخل المول.

 

إطار‭ ‬العمل‭:‬

  1. تطوير استراتيجية البراند من خلال ورشة عمل استكشافية. 
  2. تصميم خيارات الهوية الأساسية شاملاً الشعار والثيم.
  3. دراسة هيكل الهوية وآلية الهويات الفرعية .
  4. تصميم التطبيقات المطبوعة والرقمية.
  5. تطوير دليل الهوية.

 

 

Al-Rashid mall

A modern identity for a classic place

How can developing an identity  preserve a history?

Al-Rashid Mall was established in 1995 and started in the Eastern Province in Al-Khobar. With the escalating development needs. The idea of building a shopping center with integrated services came to suit the growing needs of citizens and merchants.

 

Challenge:

Developing the visual identity while preserving the long history of the Rashid Mall and developing sub-identities that are linked to and complement the basic identity, in a way that is commensurate with the great development of the mall and attracts various target groups and becoming the first destination for the family in light of the great competition in the same sector.

 

Business strategy and design:

We worked on studying the current situation of the company, and a workshop was held to explore the visual identity with the decision makers to identify the fundamental reasons for changing the identity and contribute to achieving outputs commensurate with the requirements and objectives of the current administration. It contains all the services that the family needs, so the idea of ​​the logo was my hometown for the entire neighborhood map, which reflects the distinctive geographical space of Al-Rashid and the appropriate orientation. Fits print, digital and spatial outputs inside the mall.

 

Framework:

  1. Developing the brand strategy through an exploratory workshop.
  2. Design basic identity options.
  3. Study the structure of identity and the development of sub-identities
  4. Design of print and digital applications.
  5. Identity guide development.

الراشد مول